Anoyo (A világról)



A történetem egy különleges világban játszódik. Itt elolvashatjátok a másik világ múltját.

Anoyo - a másik világ

1452 előtt Amerikát természetfeletti lények népesítették be. Azonban megérkeztek a felfedezők, akik rettegtek tőlük, mert mások voltak, különlegesek. Elkezdték irtani a lényeket, és csak kevesen voltak elég erősek ahhoz, hogy megmeneküljenek. A túlélők Japán egy apró, ismeretlen szigetére menekültek, a hely még így is kevés volt a hatalmas termetű lényeknek. A szigeten, a menekültek között élt négy testvér, Yogore, Nomizu, Sansono és Homura. A testvérek még természetfeletti erővel bíró társaik között is különlegesek voltak. Szinte isteni erővel bírtak, ezért istenekként is tekintettek rájuk. A létező legnagyobb hatalom összpontosult a kezükben, a négy őselem irányítói voltak. Yogore, aki magabiztos és határozott volt, a föld, a talaj, a növények ura volt. Hatalmas, tömör falakat emelt, vagy őserdőt hozott létre a sivatag közepén, akár egy pillanat alatt. A kompromisszumképes, de gyakran önfejű Nomizu a víz elemét vonta hatalma alá. Egyetlen mozdulatára a folyamok kiléptek medrükből, az ellenkező irányba fordultak vagy épp kiszáradtak, eltűntek, mintha sosem lettek volna. Sansono, aki testvérei közül a legmegértőbb volt, bár néha meggondolatlanul cselekedett, a levegő elemét irányította. Ha úgy tartotta kedve, magasan, a fák lombjai fölül tekinthetett végig a kontinensen, a szelek szárnyán szállva, tornádót teremtett, vagy csendesített le. Mégis mindük közül talán Homura volt a legkülönlegesebb. Ő volt az egyetlen leány a testvérei közt, és egyben a legfiatalabb is. Makacs volt, nehezen bízott meg a társaiban, és sokszor visszahúzódó volt, de védelmező és biztonságot nyújtó is. A tűz úrnője volt, de nem bírt pusztító erejével, rengeteg kárt okozott, így szégyenfoltnak számított a családban. 
A négy testvér akkor már évek óta nem beszélt egymással, de a szükség úgy hozta, hogy a kis szigeten segíteniük kellett egymás, újra össze kellett fogniuk, hogy megmentsék azt a keveset, ami a világukból megmaradt, a barátaikat, a varázslatos lényeket. 
Varázslattal létrehoztak egy teljesen új világot egy egész más dimenzióban. A dimenziókaput a sziget egyik barlangjába helyezték. Magát a szigetet is erről nevezték el: Tsuro, azaz Átjáró. Összehívták a megmaradt társaikat. A mágikus lények, élükön a négy testvérrel, elhagyták a mi világunkat, hogy új életet kezdhessenek.
 
Átjáró a szigetről



Új otthonuk az Anoyo nevet kapta. A szó jelentése: a másik világ. Bár hatalmas, talán végtelen terület állt rendelkezésükre, nem használták ki a lehetőséget, nem fedezték fel Anoyo regényes tájait. Tsuro-n keresztül egy szinte szabályos kör alakú medencébe érkeztek, melyet magas hegylánc ölelt körbe.  A kör mentén négy, egymástól egyenlő távolságra lévő pontból égbe törő hegycsúcsok nyúltak. A testvérek, akikben most, hogy társaikat biztonságos helyre juttatták, elhalványult a kötelességérzet, és helyét ismét átvette az egymás iránt érzett közönyösség, kiválasztottak egy-egy hegyet, és ott telepedtek le. A mágikus lények is négy csoportra oszlottak, mintegy parancsszóra, követték a testvéreket, ki-ki a szívének legkedvesebbet. Így alakult ki a négy nép is, aszerint, hogy ki melyik testvért tekintette urának.
Anoyo első megpillantása
Éjszaka a másik világban

Nomizu, Sansono, Yogore és Homura a lehető legszükségesebbre korlátozták az egymással való érintkezést. A területeiket is próbálták elhatárolni a többikétől, így a medence közepe lakatlan, ismeretlen terület volt Anoyo lakói számára, Nanimonai, azaz senki földje.
A négy hegységet, és a rájuk, köréjük épült államokat a testvérekről nevezték el, hálából, amiért új hazát adtak nekik. Mert bizony a testvéreket különleges tisztelet övezte, életükben és halálukban is. A gyermekeknek szóló, sokszor erősen túlzó mesékben, legendákban istenekként utaltak rájuk, innen ered Anoyo népeinek többistenhite is. Haláluk után is királyoknak tekintették őket, és hogy a későbbiek is tiszteljék őket, a trónt többet nem örökölhette férfi. Ebben az is közrejátszott, hogy a négy testvérnek csakis leánygyermekei születtek, akik szintén rendelkeztek a négy elem irányításának képességével. Amikor a lányok betöltötték a tizenhatodik életévüket, a testvérek elveszítették erejüket, így aztán gyermekeik levették az uralkodás terhét a vállukról, és hercegnőként egyazon napon léptek trónra. Ez a későbbiekben hagyománnyá vált Anoyoban, ahol a nőket egyébként is tisztelet övezte, hiszen gyermekeikkel megmentették a kihalás szélére sodródott lényeket. De emellett dolgozhattak, tanulhattak is. Egyetlen olyan dolog volt, amiben csak a férfiak vehettek részt, ez pedig a harci képzés. Anoyoban minden hét végén nagy csatákat, párbajokat rendeztek, ahova a nők csak nézőként mehettek el, és csakis akkor, ha a férjük is a „fellépők” között volt.
Az élet évszázadokon át békés és nyugodt volt a másik világban, mígnem a testvérek utáni harmadik hercegnő, Heiwa, aki Homura utódja volt, leányt nem szült. A gyermek neve nem maradt fenn Anoyo legendáiban. A szájról-szájra terjedő történetek úgy mesélik, a negyedik trónörkös már fiatalkorában is pontos mása volt elődjének, a makacs Homura hercegnőnek, mind külsejében, mind jellemében. Nagyszerű uralkodó lehetett volna a gyermekből, de születése után alig két évvel kitört a viszály a népek közt. A föld hercegnője fiút szült. A kisfiú a hagyomány szerint nem örökölhette a trónt, a hercegnőnek pedig nem született több gyermeke, így Yogore utódjainak vonala megszakadt. Nomizu és Sansono követői úgy vélték, hogy a fiút meg kell ölni, és most Yogore trónját is ők érdemlik. Háború kezdett kialakulni, a két testvér követői egymás ellen fordultak, Yogore népe pedig ellenük. Csak Homura leszármazottja, Heiwa látta előre, hogy ez a harc akár Anoyo végét is jelentheti. Végül igaza lett, de egészen másképp, mint ahogy azt képzelte. A megmaradt három, akkor hatalmon lévő hercegnő között heves vita alakult ki, Heiwa próbálta megakadályozni a készülődő háborút, de unokatestvérei nem hallgatták meg. A kedves, de gyakran hirtelen haragú Heiwa nem tudott gátat vetni a kitörő érzelmeinek, és akarata ellenére pusztító tüzet szabadított a gyönyörű Anoyora. A víz és a levegő hercegnőinek a mágikus teremtmények nagy részét sikerült megvédeniük a tomboló tűztől. Heiwában nem tett kárt a tűz, de Anoyo lakói ellene fordultak, és kislányával együtt el kellett hagynia a másik világot, vissza kellett térnie az emberek közé. Így a föld és a tűz trónja is üresen maradt, de nem sokáig, hiszen a két, Anoyoban maradt hercegnő örömmel betöltötte a posztokat. De az már egyensúly megbomlott, a kezdeti egyenlőség semmivé lett, ráadásul a tűz és a föld irányításának képessége is kiveszett.
A rendet csak a két évszázad múlva trónra lépő két hercegnő tudta úgy-ahogy visszaállítani. Új törvényeket hoztak, új hagyományokat indítottak, a még mindig rossz állapotban lévő városokat újra felépítették. Mindezt azonban zsarnokoskodva, túlzott szigorúsággal tették. Anoyo eredeti békéje azóta sem tért vissza, első pillantásra látszik, hogy az ott élők mosolya koránt sem őszinte, a szépséges tájak csak színfalak. A népek lelkében okozott károkat, éppúgy, mint Anoyo természetes szépségét, nem lehetett zsarnoksággal helyrehozni. 

Anoyo a tűz után
(a képen: Keserű múlt emlékmű)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése